ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ.
Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει.
Σελίδες
Σύνδεσμοι


Ποιούς εξυπηρετεί το μέτρο της απόσυρσης αυτή τη στιγμή;
1352 αναγνώστες
Τρίτη, 28 Ιουλίου 2009
10:33

Τι σημαίνει η απόσυρση...

Στην παρούσα ανάρτηση θα κάνουμε μερικούς μπακαλίστικους  υπολογισμούς με μεγάλες γενικεύσεις, προκειμένου να πάρουμε μία βασική ιδέα για τις επιπτώσεις του μέτρου της απόσυρσης των αυτοκινήτων στην εθνική οικονομία, η οποία εκβιαστικά θα επιβληθεί μέσα από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας.

 

Η αυθαίρετη αποδοχή λοιπόν που θα χρησιμοποιήσουμε είναι  όλα τα αυτοκίνητα θα αγοραστούν αμέσως και όχι σταδιακά σε ορίζοντα τριετίας, θα είναι 1600 cc με μέση τιμή € 18.000, ενώ θεωρούμε δεδομένο ότι όλα τα αυτοκίνητα που θα αποσυρθούν θα αντικατασταθούν με άλλα.

Στον ακόλουθο πίνακα βλέπουμε πως διαμορφώνεται η τιμή των € 18.000:

Εργοστασιακή τιμή € 11.555
Κέρδος εμπόρου 10%  €    1.155
ΦΠΑ 19% €    2.746
Τέλη ταξινόμισης 20% (Κατάργηση της έκπτωσης φόρου κατά 50%) €    2.543
ΣΥΝΟΛΟ €  17.999

  • Η Επιχορήγηση έχει καθοριστεί σε € 2.500 ήτοι 13,9%
  • Το συνολικό ύψος της επιχορήγησης έχει ανακοινωθεί ότι θα ανέλθει σε € 2,3 δις (θα καλυφθεί από τα έσοδα του τέλους ταξινόμισης και του ΦΠΑ), τότε το συνολικό ποσόν που θα καταβληθεί για την αγορά των αυτοκινήτων (μαζί με την επιδότηση) ανέρχεται σε € 16,5 δις.
  • Από τα € 16,5 δις, μόνο € 1,65 δις (χοντρικά) θα μείνουν στην ελληνική οικονομία υπό τη μορφή του εμπορικού κέρδους των εταιρειών πώλησης αυτοκινήτων.
  • Τα υπόλοιπα € 14,85 δις θα φύγουν έξω από την Ελλάδα με προορισμό τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Ασίας.
    • Θα στηρίξουμε την βιομηχανική παραγωγή των αδελφών μας Γερμανών, Ιταλών, Γάλλων, Ισπανών,Σουηδών, Άγγλων, Αμερικανών, Ιαπώνων και Κορεατών. Μην κλείσουν οι καημένοι. Έχουν ήδη πρόβλημα με την ανεργία τους. Μην χαθούν και άλλες θέσεις εργασίας! Εμείς είμαστε καλά. Έχουμε θετικό ρυθμό ανάπτυξης, μία απο τις χαμηλότερες ανεργείες σε σχέση με το μέσο όρο της Ε.Ε. (και άλλα παρόμοια παραμύθια). Α, μην ξεχάσω! Ο έλεγχος του ΔΝΤ μας έβαλε άριστα.
    • Θα βελτιώσουμε το ισοζύγιο πληρωμών (από την ανάποδη). Μην ξεχνάμε ότι έχει υπάρξει σημαντική βελτίωσή του και έχουμε πλέον περιθώρια.
  • Για την αγορά των αυτοκινήτων τα νοικοκυριά θα καταφύγουν σε 5ετή τραπεζικό δανεισμό, ο οποίος για λόγους απλούστευσης θεωρούμε ότι θα ανέλθει στο 100% της αξίας των  αυτοκινήτων ήτοι € 16,5 δις.
    • Αν η αξία των αυτοκινήτων είναι € 16,5 δις με μέση τιμή € 18.000, μιλάμε χοντρικά για 915.000 αυτοκίνητα.
    • Με μέσο έξοδο φακέλλου ανα αίτηση € 200, οι τράπεζες αναμένεται να εισπράξουν € 183.000.000.
    • Με μέσο ετήσιο επιτόκιο 12% (συμπεριλαμβανομένου του 0,6%), μιλάμε για ένα έσοδο για τις τράπεζες (τον πρώτο χρόνο) της τάξεως των € 1.881.000.000 σύν € 99.000.000 στο κράτος (από το 0,6% του Ν. 128/75).
  • Δηλαδή μιλάμε ότι από τα νοικοκυριά θα φύγουν

  

Αξία αυτοκινήτων €   16.500.000.000
Έξοδα φακέλλου €         183.000.000
Τόκοι για τον πρώτο χρόνο €      1.881.000.000
έσοδα του Ν 128/75 €            99.000.000
ΣΥΝΟΛΟ €   18.663.000.000

  • Επισημαίνεται το γεγονός ότι τα έσοδα των τραπεζών (€ 2,064 δις) δύσκολα θα επιστρέψουν στην αγορά υπό τη μορφή δανεισμού, καθώς οι τράπεζες έχουν κλείσει τις στρόφυγγες εδώ και καιρό, προκειμένου να φτιάξουν τις κεφαλαιακές τους επάρκειες, τους δείκτες Tier και το λόγο Χορηγήσεις / Καταθέσεις.
  • Αν πάλι τα νοικοκυριά δεν δανειστούν, αυτό σημαίνει ότι θα αποσύρουν καταθέσεις οι οποίες θα πετάξουν για το εξωτερικό, με δυσμενείς επιπτώσεις στην προσφορά δευτερογενούς χρήματος Μ2, Μ3.
  • Εν κατακλείδι, με το μέτρο αυτό, θα φύγουν από την οικονομία € 18,6 δις και θα μπούν (κέρδη εμπόρων) μόνο € 1,65 δις.
  • Πόσοι είπαμε ότι απασχολούνται στο εμπόριο αυτοκινήτων; 100.000; Να έχουν ένα μέσο μισθό € 25.000; Ας υποθέσουμε πως ναι. Άρα σε ετήσια βάση χρειάζονται μισθοί € 2,5 δις. Ούτε για τους μισθούς ενός έτους δε φτάνουν λοιπόν τα αναμενόμενα κέρδη των εμπόρων. Τα ενοίκια και τα λοιπά έξοδα;
  • Η παράταση ζωής λοιπόν που δίνεται στους εμπόρους είναι της τάξεως των 8 - 10 μηνών και πολύ λέμε.
  • Τη στιγμή αυτή, πολλές φωνές ακούγονται (βάσιμα ή αβάσιμα), ότι η οικονομία μας πρέπει να αποκτήσει εξαγωγικό προσανατολισμό, ενώ άλλοι φωνάζουν ότι πρέπει να στηριχθεί η κατανάλωση εγχωρίων προϊόντων κλπ κλπ. Οι παραπάνω απόψεις με βρίσκουν σύμφωνο προσωπικά.Με το μέτρο αυτό όμως τι κάνουμε; Μάλλον (εξόφθαλμα) βοηθάμε τις ξένες οικονομίες και στραγγίζουμε τη δική μας.
  • Το μόνο κέρδος θα είναι ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (ας κοιτάξουμε πρώτα θα έλεγα εγώ τις βιομηχανίες και τη ΔΕΗ στο θέμα αυτό) και της κατανάλωσης βενζίνης (η οποία μάλλον αμελητέα φαντάζει στα μάτια μου).

Θα χαρακτηρίσω λοιπόν το μέτρο ως απροκάλυπτη εύνοια της κυβέρνησης που το εισηγήθηκε προς τους ξένους αυτοκινητοβιομήχανους, του εγχώριους εμπόρους και φυσικά τις τράπεζες και εχθρική κίνηση προς την πραγματική οικονομία και τις προσπάθειες για ανάκαμψη ειδικά στις δύσκολες στιγμές που ζούμε.

Φτού σου να μη σε ματιάσω ευπατρίδη μου σαρακατσάνε.

Σχόλια

28/07 10:51  jgeorg
Οι γνωριζοντες καλα τον χωρο του αυτοκινητου ξερουν καποιες σημαντικες λεπτομεριες.

Η πλειονοτητα των εταιριων που αντιπροσωπευουν/εμπορευονται αυτοκινητα εχουν ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ δανειακα βαρη που αδυνατουσαν το 1ο τριμηνο/09 να εξυπερετησουν. Προ του ενδεχομενου οι τραπεζες να εχαναν πολλα χρηματα απο την πτωχευση των σχετικων εταιριων και υπο τον φοβο οτι οι συγκεκριμενες θα "τραβουσαν" στην αβυσσο και υγειεις εταιριες που συναλλασσονται "αναγκαστηκε" το υπουργειο να "αναζωογονησει" τον κλαδο.

Κατα την αποψη μου μεγαλοι χαμενοι θα ειναι τα μεταχειρισμενα και οι μη εξουσιοδοτημενοι εμποροι & συνεργεια.
28/07 11:15  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Ως συνήθως τον (βαρύτατο σ' αυτήν την περίπτωση) λογαριασμό, θα τον πληρώσουν οι ΜΗ έχοντες και οι ΜΗ κατέχοντες. Θα επιβληθεί δηλαδή ποινή στους ολιγαρκείς που θεωρούν ότι το αυτοκίνητό μας δεν υπάρχει λόγος να το αλλάζουμε κάθε λίγο, φορτώνοντας τον οικογενειακό προυπολογισμό με αχρείαστα βάρη και τον κοινό όλων μας λογ/σμό με επιβάρυνση του ισοζυγίου συναλλαγών κλπ κλπ κλπ.
Άν το μέτρο δεν προέβλεπε την άγρια επιβάρυνση των κατόχων ΙΧ έως 14-15 ετών και στήριζε την αντικατάσταση των -όντως ρυπογόνων- παλαιώτερων ΙΧ, θα το θεωρούσα σωστό από περιβαλοντολογική άποψη. Τώρα όμως δεν αφήνεται καμιά αμφιβολία ότι αυτή η κυβέρνηση είναι η περισσότερο ταξική και ληστρική που γνώρισε ποτέ ο τόπος και στην ουσία δεν διαφέρει από τους προστάτες της νύχτας που εκβιάζουν και εξοντώνουν όποιον δεν πληρώνει.
Από μόνη της αυτή η τελευταία ληστρική επιδρομή εναντίον όσων δεν γουστάρουν να "μπουν στο λούκι" και να χρωστάνε μια ζωή για ψώνια που δεν είναι απαραίτητα, φτάνει και περισσεύει να καταψηφισθούν αυτοί οι επικίνδυνοι κλόουν στις επόμενες εκλογές, για τις οποίες έχω πλέον πειστεί ότι πρέπει να γίνουν άμεσα, μπας και γλυτώσουμε από δαύτους.
28/07 11:31  jgeorg
Σολων μην λεμε υπερβολες.

Πραγματι το κρατος ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ δεν μπορει να ελεγξει ποιος ρυπαινει περισσοτερο. Αλλα ειναι επισης αντικειμενικο οτι μετα απο μια 10ετια το αυτοκινητο ειναι ρυπογονο & ανασφαλες (σχετικα) με τα νεοτερης τεχνολογιας. Συνηθως οσοι τα κρατανε πανω απο μια 10ετια τα αυτοκινητα δεν ειναι και τοσο νοικοκυρηδες στην συντηρηση τους γιατι το να κρατας σε "φορμα" ενα παλιο αυτοκινητο ειναι μαλλον ακριβοτερο απο το να αγορασεις ενα καινουριο φθηνο.
28/07 11:34  jgeorg
Τα συγχρονα αυτοκινητα δεν ειναι κατασκευασμενα για να πεθαινουν μαζι μας. Οποιος το χρησιμοποιει εντατικα το καταλαβαινει μετα την πενταετια ενώ αυτοι που το χρησιμοποιουν για καμια βολτα και καμια εκδρομη το καταλαβαινουν μετα την δεκαετια. Ποσο στοιχιζει η σωστη συντηρηση ενος αυτοκινητου που ειναι 10 ετών και εχει κανει 200.000+ χλμ αληθεια ετησιως?
28/07 11:41  jgeorg
Οσον αφορα την ουσια του αρθρου (κατα την αποψη μου) , πραγματι το καινουριο αυτοκινητο συμφερει μονο το κρατος/τραπεζες/εμπορους. Συνολικα για την ελληνικη οικονομια δεν υπαρχει ευρυτερο όφελος αφου το πολυ χρημα παει πρωτευοντως στην κατασκευαστρια χωρα και δευτερευοντως σε φορους. Αλλα στο κατω-κατω της γραφης τι παραγουμε εδω για να ξοδεψουμε σχετικα και να μεινει το χρημα εγχωριως? Οπου και να ξοδεψουμε ... το χρημα θα φυγει εξω. Μονο η οικοδομη και ο τουρισμος εχει υψηλη εγχωρια αξια για την οικονομια.
28/07 11:42  valinia1
http://economist.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=19508&blid=305

Είναι απίστευτη η εμμονή της κυβέρνησης στην ενίσχυση της ευρωπαικής αυτοκινητοβιομηχανίας...

Για μένα ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι τα 16,5 δις που θα κατευθυνθούν σε αυτοκίνητα θα λείψουν από την κατανάλωση σε άλλους τομείς της οικονομίας όπου υπάρχει σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία και όπου χρειάζονται για να προστατεύσουν τις θέσεις εργασίας.

Μάλιστα το προηγούμενο μέτρο για τα τέλη ταξινόμησης κατά την γνώμη μου έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντική χειροτέρευση της κατάστασης στην οικονομία...

Δες τε και το :

http://economist.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=19508&blid=305
28/07 11:46  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
jgeorg
με συγχωρείς αλλά διαφωνώ απόλυτα. Λάβε υπόξη σου ότο το αυτοκίνητό μου (OPEL ASTRA '99) περνά κάθε δύο χρόνια ΚΤΕΟ και τα SERVICE γίνονται στην ώρα τους. Σε διαβεβαιώ ότι δεν υπάρχεικαμιά σχέση μεταξύ κόστους συντήρησης και κόστους αντικατάστασης με ένα καινούργιο της ίδιας κατηγορίας (15-16000 ΕΥΡΩ μείον 4-5000 που ίσως έπαιρνα αν το πουλούσα μεταχειρισμένο πριν πάρουν αυτοί οι ληστές το τελευταίο μέτρο).
28/07 12:02  jgeorg
Α) Να μου γνωρισεις τον εμπορο που σου περνει το 10ετιας αυτοκινητο με 4000-5000ευρώ , γιατι ψαχνω να σπρωξω ενα "καλοσυντηρημενο" 8ετιας και ατρακαριστο πες του.
Β) Ποσες φορες εχεις αλλαξει καταλυτη?
Γ) Τσεκαρε ποσες εκπομπες ρυπων εχεις (ονομαστικες βασει κατασκευαστη , ποσες πραγματικες) και τσεκαρε ποσες εκπομες ρυπων εχει το αντστοιχο σημερινο μοντελο.
28/07 12:04  jgeorg
Πρεπει καμια φορα εκτος απο το προσωπικο μας συμφερον να αντιλαμβανομαστε τα θεματα ευρυτερα και καποια απλα-αντικειμενικα να τα παραδεχομαστε ...εστω τα στοιχειωδη.
28/07 12:21  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Δηλαδή εσύ πραγματικά πιστεύεις ότι τους έπιασε ο πόνος για το περιβάλλον έ? Δεν πιστεύω ότι το έχουν καν στο μυαλό τους οι τσάτσοι.
Δεν έλαβες υπόψη σου τα περί ΚΤΕΟ όπου καταγράφονται οι τιμές που λες αλλά δεν τις έχω πρόχειρες. Όσο για τον καταλύτη μου δεν προβλέπεται ακόμη η αντικατάστασή του. Όσο για το κόστος αντικατάστασης του ΙΧ δέχομαι ότι μάλλον είμαι πολύ αισιόδοξος, ίσως γιατί "αισάνομαι" ότι το αμάξι μου είναι ακόμα καινούργιο και δεν έψαξα ποτέ να δώ πόσο πιάνει...
28/07 12:28  jgeorg
α) Δεν πιστευω οτι εγιναν περιβαντολλογικα ευαισθητοι. Ουτε προκειται!
β) Τσεκαρε την καρτα καυσαεριων σου (εαν την εχεις βγαλει νομιμα και δεν στην εστειλαν ταχυδρομικως) και πηγαινε ρωτα στην κοντινοτερη αντιπροσωπια OPEL ποσες εκπομες βγαζει το αντιστοιχο μεντελο με τον αντιστοιχου κυβισμου κινητηρα.
γ) Πλεον για τα "παλια" μεταχειρσμενα (10ετιας και ανω) ισχυει ο κανονας του κατω απο 1000ευρώ. Εκτος εαν εχεις καποιο "ακριβο" μοντελο για λιγους ή στο τιμολογησουν ως αντικα με αξια.
28/07 12:36  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Είχα την εντύπωση ότι διαφωνείς με το μέτρο αλλά μάλλον έκανα λάθος. Αντιπαρέρχομαι τις αστειότητες περί αντίκας και επιμένω ότι η αποκλειστική τους πρόθεσή είναι να με ξεσκίσουν με τα αυξημένα (αδικαιολόγητα για μένα) τέλη.
Θα τους ξεσκίσω λοιπόν κι εγώ όταν θα έρθει η ώρα μου και σ' όποιον αρέσει.-
28/07 12:42  jgeorg
Το κρατος μας ειναι υπο καταρευση. Ειναι στην φαση που μαζευει οσο μπορει ολο και περισσοτερους φορους. Η επομενη φαση σε λιγους μηνες θα ειναι οτι διαπιστωνοντας οτι δεν μπορουν να "ξεζουμισουν" αλλο τον ιδιωτικο τομεα (επιχειρησεις/καταναλωτες) θα αρχισει το κρατος μας να κανιβαλλιζεται και να τρωει τις σαρκες του για να τραφει. (θα το βαπτισουν εξορθολογισμο).

Οσον αφορα αυτο το συγκεκριμενο μετρο πιστευω οτι εχει πολλα θετικα με 1 μεγαλο αρνητικο ... οτι το περισσοτερο χρημα φευγει και παει στις κατασκευαστριες εταιριες εκτος Ελλαδας.
28/07 13:41  cell
"Θα χαρακτηρίσω λοιπόν το μέτρο ως απροκάλυπτη εύνοια της κυβέρνησης που το εισηγήθηκε προς τους ξένους αυτοκινητοβιομήχανους, του εγχώριους εμπόρους και φυσικά τις τράπεζες και εχθρική κίνηση προς την πραγματική οικονομία..."
Δυσδιάκριτα τα όρια εύνοιας και υπακοής...εν προκειμένω.
Μήπως οι ευνοούμενοι προσβλέπουν σε ενδεχόμενη...αρωγή των Δεικτών,γιατί όχι και του ΓΔ, στο ορατό μέλλον;
Άλλως,ουκ αν λάβοις...
Καλό μεσημέρι!
28/07 19:32  Antilope
Τέτοιο παράδειγμα δίνετε εσείς σαν πατέρας στα παιδιά σας? με 6 συνεχόμενα κλικ στον Αγιο Δομίνικο 1 και άλλα 6 συνεχόμενα κλακ στον Αγιο Δομίνικο μέρος δεύτερον στο πεντάλεπτο 15:45 - 15:50 kai στο καπάκι μετά από ένα δεκάλεπτο άλλα 6 κλακ στον έναν ΑΗ Δομίνικο και άλλα 6 κλικ στον άλλο Αη Δομίνικο part 2 ki έτσι ο ένας Αη Δομίνικος πήγε από το 206 στο 218 και ο άλλος από to 150 στο 162. Kai mh μου πείτε τώρα υπήρξε τόσο τυχαίο ενδιαφέρον για 12 αναγνώσεις στο καθένα μέσα σε ένα τέταρτο μεσημεριάτικα γιατί θα γελάσω. Καλύτερα μην πείτε Πατέρα τίποτα, αλλά δεν είναι σωστό!
28/07 19:53  ΑΝΗΣΥΧΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ
@ antilope
προς απάντηση του άσχετου θα έλεγα σχολίου σας:
http://www.capital.gr/News.asp?id=784110 (δείτε το σχόλιο μου).
Δεν καταλαβαίνω όμως το ύφος σας. Έχω κανένα κέρδος από τα κλικ και τα κλάκ στον Αη Δομίνικο 1,2 ή 3;
Έχουμε μήπως κάποιον ανταγωνισμό μεταξύ μας; Συγγνώμη αλλά αδυνατώ να σας καταλάβω.
Το σχόλιό σας

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
19/7Πατρώα θρησκεία