ΣΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΩΝ
Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευθεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει.
Σελίδες
Σύνδεσμοι


Ξανά η ίδια ανόητη πρόταση
1874 αναγνώστες
Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015
12:12

Βρισκόμαστε μέσα σε μία δίνη προβλημάτων τα οποία δε θα απαριθμίσω.

Ζητάμε να βρούμε λύσεις και μεταξύ άλλων αναπτυξιακό και εξαγωγικό προσανατολισμό.

Μήπως πρέπει να κοιτάξουμε σοβαρά τι διαθέτουμε στη φαρέτρα μας;

Είναι εντελώς άδεια; Σίγουρα όχι.

Έχουμε τον τουρισμό, έχουμε τη ναυτιλία, έχουμε αναξιοποίητους φυσικούς πόρους (μετάλλευμα και ίσως πετρέλαιο), έχουμε σοβαρό περιθόριο να αναπτύξουμε τις διαμεταφορές, τη γεωργία μας, έχουμε μορφωμένους πολίτες που μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικό προσωπικό σε εταιρείες που θέλουν να κάνουν επενδύσεις στη χώρα μας (βασικός παράγοντας στη λίστα με τα κριτήρια ανταγωνιστικότητας) και πάει λέγοντας.

Ποιά είναι όμως η βαριά βιομηχανία μας;

Μα όλοι μαζί θα μου απαντήσετε η ναυτιλία και θα έχετε δίκιο.

Σύμφωνα με το site του Υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας, Ναυτιλίας, με βάση τα στοιχεία του 2006, ο Eλληνόκτητος εμπορικός στόλος διατηρεί υπό τον έλεγχό του 3.699 πλοία χωρητικότητας 129.765.470 gt., μεταφορικής ικανότητας 218.229.552 dwt και κατατάσσεται ως η σημαντικότερη πλοιοκτητική κοινότητα του κόσμου η οποία ελέγχει το 14,0% της παγκόσμιας χωρητικότητας (gt) και το 16,5% της μεταφορικής ικανότητας (dwt) του παγκόσμιου στόλου.

Σύμφωνα μάλιστα με νεότερο δημοσίευμα, τα ελληνόκτητα πλοία άνω των 1.000 gt αριθμούν σε 4.057, αποτελούν το 7,6% του παγκόσμιου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων, το 13,5% με βάση τους gt και το 15,9% με βάση τη μεταφορική ικανότητα (dwt). Από αυτά μόλις τα 839 είναι κάτω από την ελληνική σημαία και ακολουθούν Λιβερία (739), Marshall Islands (697), Μάλτα (606) Παναμάς (398)

Με λίγα λόγια είσαι ο leader στην παγκόσμια ναυτιλία, γεγονός το οποίο παρουσιάζει διαχρονική σταθερότητα.

Αν λοιπόν είσαι ο γίγαντας της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας και έχεις ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα, γιατί να είσαι ο νάνος στους περιφερειακούς κλάδους της ναυτιλίας, οι οποίοι δεν είναι καθόλου αμελητέοι;

Ώδε η σοφία εστί:

Στην προσπάθεια του κράτους να ξελασπώσει, η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ και η στήριξη σε έναν τομέα στον οποίο μάλιστα η πατρίδα μας δεν είναι καθόλου αμελητέα ποσότητα (με λίγα λόγια έχει έτοιμη τη μαγιά) και το "χτίσιμο" γύρω από αυτόν, κρίνω ότι είναι μία καλή στρατηγική επιλογή. Ακολούθως και πάντα με επίκεντρο τον ΠΥΡΗΝΑ της στρατηγικής σου μπορείς να επεκταθείς οριζόντια και κάθετα και να προβείς με μεθοδική δουλειά και αποφασιστικότητα, σε βάθος χρόνου βέβαια, σε σημαντικές κατακτήσεις.

Εν προκειμένω:

  • Κύριε κράτος πρώτα πρώτα φτιάξε ένα υποδειγματικό και SUPER δυναμικό και ανεξάρτητο Υπουργείο ΕΘΝΙΚΗΣ Ναυτιλίας.
  • Στελέχωσέ το πλήρως και χωρίς κενά με τους καλύτερους υπαλλήλους διεθνώς (με βάση την εμπειρία και τις επαγγελματικές επιτυχίες και με τελευταίο κριτήριο τα πτυχία, αποκλείοντας δια  ροπάλου ρουσφέτια και προσλήψεις ημετέρων), τους οποίους θα αμοίβεις πολύ καλά, αλλά θα έχεις παράλληλα και υψηλές απαιτήσεις και θα τους ασκείς συνεχή αυστηρό έλεγχο (κι αν δεν αποδίδουν θα τους στέλνεις σπίτια τους).
  • Εξασφάλισε ότι αυτή η ομάδα των ικανών ανθρώπων δε θα αλλάζει με την αλλαγή των κυβερνήσεων και γι αυτό το λόγο απαίτησε διάλογο με όλους του πολιτικούς φορείς και συμφώνησε με όλους σε μία ΕΘΝΙΚΗ ναυτιλιακή πολιτική.
  • Όπλισε το υπουργείο με ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΥΑΛΟ, παγκόσμια αντίληψη, πνεύμα νικητή, διάθεση για ανάληψη λελογισμένου ρίσκου και διάθεση για καινοτομία και πρωτοπορία.
  • Διόρισε υπουργό έναν δυναμικό άνθρωπο του χώρου και όχι άσχετα παιδαρέλια του κομματικού σωλήνα που δεν έχουν κοπιάσει ποτέ στη ζωή τους.
  • Στη συνέχεια πιάσε τους εφοπλιστές από το φιλότιμο (να είσαι σίγουρος ότι έχουν και μεγάλο φιλότιμο και ανεπτυγμένο πατριωτισμό - όπως επίσης και όσμηση του κέρδους) και κάνε την εξής συμφωνία μαζί τους:
    • Τα πλοία για τα επόμενα 5 χρόνια θα τα χτίζετε, θα τα διαλύετε και θα τα επισκευάζετε στην πατρίδα σας.
    • Όλα σας τα πλοία για τα 5 αυτά χρόνια θα τα βάλετε κάτω από την ελληνική σημαία. Γιατί να είσαστε στο City του Λονδίνου; Δεκτές γίνονται και ξένες εταιρείες.
    • Θα σας εγγυηθώ εγώ για το σωστό χτίσιμο, τις ανταγωνιστικές τιμές και τους ακριβείς χρόνους παράδοσης. Οι συνδικαλιστές θα υποχρεωθούν από εμένα (και την υπάρχουσα κρίση) σε πενταετή ειρήνη.
    • Δεσμεύομαι ότι θα στήσω σε χρόνο ρεκόρ υποδομές που θα εκτοξεύσουν τις δυνατότητες των ελληνικών ναυπηγείων και θα στήσω και νέα αν χρειαστεί.
    • Θα αρχίσω άμεσα εκστρατεία για να έρθουν και έλληνες στα πλοία και θέλω να πάρετε όλους όσους έρθουν (άλλωστε δε θα είναι και πάρα πολλοί), τη δε διαφορά των μισθών σε σχέση με τους φιλιππινέζους θα την καλύψω εγώ.
    • Θα σας δώσω και κίνητρα (κυρίως φορολογικά). Ελάτε να τα συζητήσουμε.
    • Ελάτε να συζητήσουμε επίσης πως αλλιώς μπορούμε να αποθεώσουμε το ναυτιλιακό προϊόν μας και τα έσοδα από αυτό.
    • Που υπάρχει χώρος που η παρουσία της ναυτιλίας μας είναι ασθενής και υπάρχει περιθώριο υγιούς ανάπτυξης; Πείτε μου. Κάντε μου  προτάσεις για το τι πρέπει να γίνει και που.
    • Θα είμαι δίπλα σας για αυτά τα 5 χρόνια που σας ζητάω στήριξη και θα λύνω τα προβλήματά σας και με τη συμπαράστασή μου θα γίνετε μακράν οι πρώτοι και καλύτεροι παγκοσμίως. 'Οχι το 14% της παγκόσμιας χωρητικότητας θα γίνει ελληνόκτητο, αλλά το 25% και το 30%. Οι παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές θα έχουν ένα μπαϊράκι και αυτό θα είναι γαλανόλευκο. Το ναυτιλιακό εισόδημα θα εκτοξευθεί πάση θυσία!

Με μία στοχευμένη κίνηση σαν αυτή που περιγράφεται παραπάνω τι επιτυγχάνεται;

  1. Σταματάς την αιμορραγία συναλλάγματος προς τα ναυπηγεία του εξωτερικού (Κορέα, Κίνα, ΗΠΑ, Ιαπωνία κλπ) και ενισχύεις με αυτόν τον τρόπο το ισοζύγιο πληρωμών, το οποίο ενισχύεται παράλληλα KAI λόγω των αυξημένων εσόδων από ναύλους, αλλά και λόγω πελατών από το εξωτερικό που μπορούν να έρθουν να χτίσουν τα καράβια τους εδώ. Μιλάμε για περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια ευρώ ΣΕ ΕΤΗΣΙΑ ΒΑΣΗ !!!
  2. Μόνο με αυτήν την κίνηση, ΕΚΤΟΞΕΥΕΙΣ το ΑΕΠ (κατά 3% - 4% την πρώτη τουλάχιστον χρονιά επιτυχούς εφαρμογής αυτής της πολιτικής). Η αύξηση του ΑΕΠ σημαίνει ότι μεγαλώνει ο παρονομαστής στο κλάσμα του  ελλείμματος, γεγονός το οποίο έχει θετική επίδραση στο πηλίκο, το οποίο αυτόματα και χωρίς εξοντωτικά για το λαό μέτρα γίνεται μικρότερο (που είναι και το ζητούμενο).
  3. Αναπτύσσεις την εγχώρια παραγωγή και απορροφάς έναν σοβαρό αριθμό ανέργων στα εγχώρια ναυπηγεία, τα καράβια και τις υποδομές που θα στήσεις, γεγονός το οποίο θα έχει έντονα θετική επίπτωση στα ταμεία ασφάλισης.
  4. Ενισχύεις την εσωτερική κατανάλωση (κι άλλη αύξηση του ΑΕΠ) και βοηθάς στην πραγματική επανεκκίνηση της οικονομίας..

Η αναγέννηση των ναυπηγείων πέραν των παραπάνω αποτελεσμάτων, μπορεί να έχει πλήθος ευνοϊκών επιπτώσεων για την οικονομία, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι ο κρατικός μηχανισμός δε θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια...

  1. Είναι δυνατόν λοιπόν να δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της πολεμικής βιομηχανίας με το αποκλειστικό χτίσιμο πολεμικών σκαφών εντός Ελλάδος, με περαιτέρω θετικά αποτελέσματα στο ΑΕΠ και τα ισοζύγια πληρωμών, ενώ γιατί όχι να μην κάνουμε και εξαγωγές; Θα μου πείτε βέβαια ότι κάποιοι δε θα αφήσουν να γίνει κάτι τέτοιο. Εγώ λέω γιατί να μην προσπαθήσουμε;
  2. Πέραν από τα καράβια πρέπει να ξέρετε ότι τα ναυπηγεία φτιάχνουν και άλλα βαριά πράγματα. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι φτιάχνουν και τρένα και ο νοών νοείτω...
  3. Για το χτίσιμο των πλοίων χρησιμοποιείς το μετάλλευμα της χώρας (αναπτύσσεις τα ορυχεία και τους κλάδους γύρω από αυτά - καμίνια - χυτήρια κλπ).  Υπενθυμίζω ότι το υπέδαφος της Ελλάδας είναι εξαιρετικά πλούσιο σε βωξίτη, νικέλιο, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο κ.ά., μετάλλευμα το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες των ναυπηγείων. Με τον τρόπο αυτό αντί να πουλάς χύμα και πάμφθηνα την πρώτη ύλη στις μεγάλες βιομηχανικές χώρες, της δίνεις προστιθέμενη αξία εδώ. Αξιοποιείς δηλαδή στο έπακρο άλλο ένα πλεονέκτημα της χώρας μας και δεδομένου ότι θα δημιουργηθούν νέες υποδομές, δίνεις ώθηση και σε άλλους τομείς της βαριάς βιομηχανίας να αναπτυχθούν.
  4. Γύρω από τα ναυπηγεία μπορείς να αναπτύξεις μονάδες ΑΠΕ (αποκλειστικά για τις ανάγκες των ναυπηγείων), προκειμένου οι μεγάλες απαιτούμενες ποσότητες ενέργειας να μην έχουν εξάρτηση από πετρέλαιο (βοηθάει κι αυτό θετικά το ισοζύγιο πληρωμών).
  5. Εναλλακτικά (και καλύτερα κατά την άποψή μου) σε ό,τι έχει να κάνει με την ενέργεια, μπαίνεις στη λογική της καινοτομίας (η καινοτομία είναι ένα καλό μέσο για να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό, να περιορίσεις τα παραγωγικά κόστη και να προσελκύσεις περαιτέρω επενδύσεις), χρησιμοποιόντας επιτέλους τα λαμπρά μυαλά της πατρίδας μας στη έρευνα, αναπτύσσοντας νέες τεχνολογίες παραγωγής ενέργειας (από ας πούμε υδρογόνο) και βάζεις τις βάσεις για να βρεθείς πρωτοπόρος σε έναν σημαντικότατο κλάδο ο οποίος σε οχι πολλά χρόνια, όταν θα στερέψουν οι πετρελαιοπηγές, θα  αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα, ενώ προλαμβάνεις το πρόβλημα του στόλου σου, ο οποίος είναι 100% πετρελαιοκίνητος και του δίνεις ένα απίστευτο πλεονέκτημα για όταν θα έρθει η κρίση. Ενδεικτικά αναφέρω τις μελέτες νορβηγών μηχανικών για τη δημιουργία ενός αιολικού πλοίου (κατά την άποψή μου πρόκειται για μία χείμαιρα). Αυτοί νομίζετε ότι είναι περισσότερο έξυπνοι ή περισσότερο ικανοί από εμάς; Εγώ δεν το νομίζω.
  6. Αναπτύσσεις πανεπιστημιακά - πολυτεχνειακά τμήματα με αντικείμενο τη ναυπήγηση μικρών και μεγάλων πλοίων, τα ναυτιλιακά, τις μεταφορές γενικά, τις ΑΠΕ και τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας, τη μεταλλειολογία, τη μεταλλουργία κλπ και ρίχνεις χρήμα χωρίς τσιγκουνιές (αλλά με προσοχή) στην έρευνα προκειμένου να χρησιμοποιήσεις τόσο τους επιστήμονες που θα δημιουργήσεις, όσο και τα αποτελέσματα των ερευνών στους κλάδους που ΘΕΛΕΙΣ να ΑΠΟΘΕΩΣΕΙΣ. Ακολούθως μπορείς να αναπτύξεις περαιτέρω τα πανεπιστήμια και να
    • περιορίσεις την αιμορραγία συναλλάγματος μέσω του περιορισμού της "φοιτητικής μετανάστευσης"
    • προσελκύσεις φοιτητές από το εξωτερικό, οι οποίοι
      • θα φέρουν περαιτέρω συνάλλαγμα στην χώρα, και θα ενισχύσουν την εγχώρια ζήτηση.
      • θα γνωρίσουν (και ενδεχομένως θα αγαπήσουν) την ελληνική κουλτούρα και παράδοση και θα γίνουν "πρεσβευτές" μας στο εξωτερικό όταν θα γυρίσουν στις πατρίδες τους,
      • θα δουλέψουν για λογαριασμό σου. Δηλαδή θα μπορέσεις να εντοπίσεις και να στρατολογήσεις τα λαμπρότερα μυαλά παγκοσμίως (όπως κάνουν οι ΗΠΑ) προκειμένου να αναπτύξεις περαιτέρω τον ΠΥΡΗΝΑ της στρατηγικής σου (και όχι μόνο).
  7. Με τον ερχομό νέων εταιρειών θα ενοικιαστούν αρκετά ξενοίκιαστα γραφεία στο Πειραιά ή όπου αλλού υποδείξεις σαν κράτος (κι άλλη αύξηση στο ΑΕΠ).
  8. Τα χρήματα από τα έσοδα των εταιρειών μαζί με αυτά που οι εφοπλιστές θα επαναπατρίσουν από την Ελβετία και τις άλλες χώρες του εξωτερικού θα περνάνε από τις ελληνικές τράπεζες με θετικά αποτέλεσμα τόσο στους αριθμούς των τραπεζών, όσο και της ευρύτερης οικονομίας (περαιτέρω αύξηση του ΑΕΠ).
  9. Με ενδεχόμενη εισαγωγή των εταιρειών στο ΧΑΑ, αυξάνεις τους τζίρους του χρηματιστηρίου και ως εκ τούτου και τα φορολογικά έσοδα από χρηματιστηριακές συναλλαγές και όχι μόνο.
  10. Αναπτύσσεις στο σύνολό τους τα εμπορικά λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας (Πειραιάς, Λαύριο Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα, Πάτρα, Κόρινθος, Στυλίδα, Βόλος, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) ενισχύεις σημαντικά την τοπική οικονομία και βοηθάς στο να πραγματοποιηθεί και μία περιορισμένης έστω κλίμακας Αποκέντρωση (γεγονός μεγάλης σημαντικότητας κατά την ταπεινή μου άποψη τόσο σε επίπεδο οικονομίας, όσο και σε επίπεδο λειτουργίας του πολιτεύματος - αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία).
  11. Η παραπάνω ανάπτυξη των λιμένων, φυσικά αυξάνει την αξία τους (δεδομένου ότι επίκειται αποκρατικοποίησή τους).
  12. Κάνεις επιτέλους την Ελλάδα τον μεγαλύτερο διαμετακομιστικό σταθμό της Ευρώπης ενισχύοντας και τις σχετικές υποδομές και δίνοντας παράλληλα ώθηση στην κτηματαγορά, αλλά και τον κλάδο των μεταφορών.
  13. Σε όσους είναι επιστήμονες οικονομολόγοι και έχουν βαθιές γνώσεις, τους προτείνω να εφαρμόσουν τους πολλαπλασιαστές χρήματος (που προσωπικά δεν κατέχω) και να μας δώσουν μία εκτίμηση για το μέγεθος του πλούτου που μπορεί να δημιουργηθεί από την πλήρη εφαρμογή της παραπάνω στρατηγικής και σε τι ύψη ανάπτυξης (και φορολογικών εσόδων για το κράτος) μεταφράζεται. Πιστεύω χωρίς υπερβολή ότι θα ζαλιστούμε.
  14. κλπ κλπ

Συγχωρέστε την ανοησία μου, αλλά είδα το παραπάνω όνειρο το βράδυ στον ύπνο μου και ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας.

Το σχόλιό σας

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις
12/9ΠΑΙΔΕΙΑ.